skip to Main Content

Uw bedrijf en “het nieuwe normaal”

  • blog

Zo maakt u een kantoorruimte corona-proof

uw bedrijf en het nieuwe normaal

Vanwege het coronavirus ziet ons dagelijks leven er ineens heel anders uit. Premier Rutte noemde het ook wel ‘het nieuwe normaal’. Het was voor bedrijven natuurlijk altijd al belangrijk om met hun tijd mee te gaan. Wanneer het gaat over corona-maatregelen dan is het zelfs van essentieel belang om up to date te blijven. Zo kan het plaatsen van een plexiglas tafelscherm en het gebruik van desinfectiegel al flink bijdragen aan het corona-proof gehalte van een kantoorruimte. Maar welke maatregelen kunt u nu precies allemaal nemen om uw bedrijf voor te bereiden op het nieuwe normaal? Wij vertellen u er meer over.

Anderhalve meter afstand

Al sinds het begin van de coronacrisis is het advies van het RIVM dat mensen altijd anderhalve meter afstand houden van elkaar, en het lijkt er op dat dit advies voorlopig nog wel blijft staan. Uiteraard is het ook op kantoor belangrijk om deze richtlijnen te handhaven. Het is daarom niet realistisch om alle bureaus op kantoor tegelijkertijd te bezetten. Bepaal dus welke bureaus gebruikt kunnen worden en welke niet, zodat er altijd anderhalve meter afstand is tussen de bureaus. Met stickers, afzetlint, of door de stoelen weg te halen kunt u uw personeel laten weten welke bureaus zij kunnen gebruiken. Is het niet mogelijk om anderhalve meter afstand te creëren tussen de werkplekken? Dan kunt u bij Corona Tafel Schermen terecht voor unieke, veilige en voordelige tafelschermen om de veiligheid van de werkplekken te vergroten. Houd echter ook rekening met de verkeersstromen op kantoor, ook op de gang, bij de toiletten en in de kantine moet het namelijk mogelijk zijn om anderhalve meter afstand te bewaren.

Hygiënische werkplekken

Uiteraard is het voor een veilige werkplek ook heel belangrijk dat de werkomgeving goed schoon is. Spreek daarom met uw personeel af om voortaan een ‘clean desk policy’ te handhaven. Dit houdt in dat er zo min mogelijk spullen op het bureau blijven liggen aan het eind van de werkdag, dit is zowel voor het personeel als de schoonmakers eenvoudiger en verkleint het risico op besmetting. Voor deze ‘clean desk policy’ is het wel belangrijk dat uw personeel een plek heeft om de spullen op te bergen of om ze mee naar huis te nemen. Laat de werkplekken regelmatig schoonmaken en vraag uw personeel ook om zelf hun bureau moet een doekje af te nemen voordat ze naar huis gaan.

Voorkom verspreiding van het corona virus op kantoor

Als werkgever bent u verplicht om een veilige werkomgeving voor uw personeel te creëren. Hiervoor moeten uiteraard de juiste voorzorgsmaatregelen nemen om verspreiding van het virus te voorkomen. Gelukkig kunt u rekenen op de hulp van Corona Tafel Schermen om uw werkplek corona-proof te maken. Wilt u meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier hier op de site. U kunt ons ook telefonisch bereiken door te bellen naar 035-6956000 of door een mail te sturen naar sales@zintuig.nl. Corona Tafel Schermen helpt u graag met tafelschermen voor uw bureaus!

Back To Top